Preskoči na glavni sadržaj

Parene okruglice na mlijeku (Dampfnudel)

Nakon malog podsjećanja na ljeto, evo nas natrag u ovu ledenu zimu. I trebamo nešto da nas ugrije, zar ne?

Ovo je jedan od onih recepata koje dugo gledate, mame vas, al vas je ipak malo strah upustiti se u izvedbu jer je nešto drugačiji, pomalo neobičan. Imala sam sto pitanja dok sam gledala recept npr. kako se pecivo može ispeći dok pliva u mlijeku? Kako se može ispeći u tavi na štednjaku, a ne u pećnici?  Kakve će teksture biti te okruglice? No, mamio je i na kraju namamio...
Priprema je zapravo vrlo jednostavna i u konačnici brza, obzirom da se ipak radi o dizanom tijestu. A okruglice su meke, slatke, sa divnom koricom na dnu, a još kad ih prelijete dobrim umakom od vanilije... Meni su najukusnije tople, prelivene umakom, no i slijedeći dan su jednako fine, samo ugrijte umak.
Da, slične su germknedlama, a opet posve različite.







500g glatkog brašna
1 kockica kvasca
100g šećera
500ml mlakog mlijeka
100g maslaca
2 jaja
1 prstohvat soli

Prosijte brašno u posudu te u sredini napravite udubljenje. Razmrvite kvasac, pomiješajte ga sa 50g šećera i 250ml mlijeka te ulijte u sredinu. Pospite s malo brašna, poklopite i stavite da se diže oko pola sata. Zatim u to umijesite 50g usitnjenog maslaca, jaja i sol pa ostavite tijesto da se diže još 30 minuta.
Premijesite tijesto, oblikujte valjak i podijelite ga na 12 komada. Rukama oblikujte okruglice.



Rastopite ostatak maslaca (50g) u velikom širokom loncu s poklopcem. Dodajte preostali šećer (50g) u vrućem maslacu, karamelizirajte i pažljivo ulijte ostatak mlijeka (250ml). Kratko prokuhajte da se otopi karamel.
Komade tijesta stavljajte u mlijeko. Poklopite! Kuhajte na laganoj vatri 30-35 minuta dok okruglice ne dobiju koricu. One će upiti mlijeko, a na dnu će se stvoriti ukusna karamel korica. Poslužite uz umak od vanilije. Umak sam ovog puta napravila po receptu s bloga U mojoj kuhinji.

Verzija za ispis

Primjedbe

  1. Nisam nikada radila ovako nešto. Ali zato volim knedle i slične stvari. Krasna slastica

    OdgovoriIzbriši
  2. Jako zanimljivo. Verujem da bi mi se dopale...

    OdgovoriIzbriši
  3. parene u novom ruhu :) sviđaju mi se, dadada!

    OdgovoriIzbriši
  4. drago mi je da vam se svidjaju :)

    OdgovoriIzbriši
  5. Genijalno izgledaju. Pošto apsolutno obožavam germknedle ne sumnjam ni da ću biti odušavljena ovim okruglicama.

    OdgovoriIzbriši
  6. Divne su mi sve te verzije knedli i pravo je čudo na koliko načina tako jednistavna stvar može da se napravi i u koliko verzija. Nosim se mišlju da jednom napravim nekoliko postova samo o knedlama širom sveta.

    OdgovoriIzbriši
  7. ajme, čitaš mi misli :). A ja ću pokušavati povezati par postova upravo o tome kako se jedna stvar, u ovom slućaju tijesto, može pripremiti na nekoliko raznih, a opet posve drugačijih načina :)

    OdgovoriIzbriši
  8. uvijek se iznova iznenadim kad otkrijem neki novi recept, kako se toga nisam prije sjetila :) jako su me zainteresirale ove okruglice i probat ću ih u najkraćem roku

    OdgovoriIzbriši
  9. ovo je pravo otkriće za mene, nikad ovakvo nešto nisam ni probala, a kamoli jela... kuhanje tijesta u karameliziranom mlijeku, super stvar!

    OdgovoriIzbriši
  10. Jako zanimljivo i za mene novo. Još jedna odlična slastica !

    OdgovoriIzbriši
  11. mmm..ovo izgleda skroz fino. I novo. Moramo isprobati!

    OdgovoriIzbriši

Objavi komentar

Popularni postovi s ovog bloga

Čokoladni kolač od prosa

Proso mi je jako draga žitarica koju često koristim. Zato su me jako zainteresirale ove zdrave bezglutenske čokoladne kocke. Dosta su sočne pa vam mogu izdržati i nekoliko dana.

Za sve koji vole čokoladu, a ipak bi se pritom i zdravo sladili :)




Zapečene tikvice sa parmezanom

Sezona finih, domaćih tikvica je taman počela i veselim joj se kao i svake godine. Novi recept za ovu sezonu su ove hrskavo zapečene tikvice sa parmezanom. Na prvi pogled izgledaju kao da su pohane, no nisu, samo su zapečene u pećnici. Osim što su jednostavne za pripremu, vrlo su ukusne i mogu se poslužiti kao prilog uz roštilj ili pečenje, ali kao i snack uz neki osvježavajući dip npr. dip od jogurta i češnjaka ili krastavaca.



Srdele iz pećnice s krumpirom

Evo opet malo srdelica. Ove su pečene u pećnici, poslagane na krumpiru i prelivene peštom. Ako volite srdelice sigurno je da će vas ovako pripremljene oduševiti. Jednostavno, brzo, a jako ukusno. A ako ste ih dosad jeli samo frigane/pržene ovo će vam biti pravo otkriće :)