Đuveč iz pećnice



Kažu neki da je ovo jedini pravi način spravljanja đuveča te da ono što sa istim sastojcima pirjamo u loncu nije đuveč. E, ja sad ne bih ulazila u to što je pravi đuveč, a što nije, samo bi rekla da je ovako pripremljen vrlo ukusan i jednostavan za pripremu. Jer nakon početnog pirjanja koje se radi na plameniku sve samo tutnete u pećnicu i gotovo zaboravite na njega. A nakon sat vremena izvadite predivno mirisno jelo prepuno boja i okusa. Dodajte mu još salatu i imate kompletan obrok.









3-4 glavice luka
5-6 paprika
5-6 rajčica
2 veća krumpira
2 češnja češnjaka
25 dag riže (dugo zrno, paraboiled)
pola dl ulja (koristim maslinovo, al moze i suncokretovo ili mješavina), ali može i nešto manje.
sol
meso po izboru, bolje je da bude s kostima (svinjski ili teleći kotlet, vratina, carsko meso, može i pileći batak, zabatak, krilca, moze i sve to skupa, koja pečenica...) - koliko osoba toliko komada mesa, a za neke i duplo :)

Narezati povrće - luk i papriku na trakice, krumpir na ploške, oguliti rajčicu te ju narezati na kriške. Češnjak narezati na ploškice.
Pećnicu zagrijati na 200°C.
U veći i duboki protvan uliti ulje i staviti na štednjak tako da bude preko dva plamenika/grijaće ploče. Dodati luk i prijati ga dok ne postane proziran. Tada dodati papriku i prijati ju dok malo ne omekša. Nakon toga dodati krumpir pa i njega malo prijati dok ne dobije koricu. Pritom cijelo vrijeme miješati i paziti na jakost vatre obzirom da je dno protvana tanko te bi povrće moglo zagorijeti. Dodati rajčice i češnjak te još malo pirjati. Kad rajčice puste sok dodati rižu, propirjati dok ne postane prozirna i posoliti.




Sve dobro promiješati. Maknuti s vatre. Staviti meso tako da ga smjesa prekrije i zaliti sa hladnom vodom tako da se sve prekrije.



Staviti u zagrijanu pećnicu i peći cca 1h na 200°C. Pred kraj pečenja meso okrenuti, izvaditi na površinu i pustiti da porumeni.



Ovdje riža mora biti rastresita, a ne kremasta pa se zato koristi paraboiled riža dugog zrna. Meni je ovo jelo najdraže kad kombiniram više raznih vrsta mesa npr. svinjski kotleti, pileći bataci i koja pečenica. U ovom jelu nije preporučljivo korisititi pelate umjesto rajčica. Sa ljetnim rajčicama je najukusnije i najljepše zbog jačih boja i okusa, a svakako je bolje koristiti i proljetne rajčice nego pelate jer bi njihov okus prekrio okus svih drugih sastojaka u ovom jelu. Zbog toga ovo jelo ne spremam zimi, već čekam da se pojave prve domaće rajčice.
Još samo salata i dobar vam tek!

Printaj recept


Primjedbe

  1. Nisam znala da se đuveč može na ovakav načim pripremiti u pećnici. Ovako se dobije kompletan obrok, sve u jednom

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. da, to je i najveca prednost ovakvog nacina pripremanja djuveca, uz to sto je i vrlo ukusno :)

      Izbriši
  2. nisam isprobala ovakav način spravljanja đuveča, divan je i rado ću isprobati

    OdgovoriIzbriši
  3. Može i zimi, ako imaš zamrzivač. Samo oprane rajčice stavi u vrećicu i u zamrzivač. Kada treba izvadi se koliko komada treba, stavi pod toplu vodu, oljušti i smrznute narežu i stave u jelo, već prema receptu. Ja rijetko radim đuveč, a i onda dinstani i bez mesa i krumpira jer sam jedino za taj znala. Tako ga je moj otac spremao i to jelo me na njega sjeti.
    Hvala za ovaj recept. Probat ću ga, možda se klincima više svidi od onoga koji ja pripremam.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. hvala i tebi na ideji za spremanje rajcica za zimu :)

      Izbriši
  4. Ovaj đuveč mi je odličan, za mene novi način pripreme i jako dobro mi izgleda, bilježim i isprobavam !

    OdgovoriIzbriši
  5. njam izgleda fino sigorno i je

    OdgovoriIzbriši
  6. odlično izgleda, pogotovo na prvoj slici, mmm
    ne pravim ga često, ovaj tvoj je jako praktičan.
    ja isto ne volim te podjele na prave i krive :lol
    općenito, najpraviji mi je onaj način na koji mi je jelo najfinije.

    OdgovoriIzbriši
  7. Ovo je meni jedno od najdražih jela, i definitivno ću probati po tvom receptu :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. da, kao sto sam rekla i meni je ovo jedan od najdrazih nedjeljnih ruckova :)

      Izbriši
  8. Baš tako i moja sestra radi đuveđ i uvijek je da prste poližeš.

    OdgovoriIzbriši

Objavi komentar

Najčitanije