Orehnjača s popečenim orasima

Nedavno sam na Ave dulcis čitala o autoričinu oduševljenju aromom pečenih oraha. Obzirom da jako volim slastice sa orašastim plodovima jednostavno sam morala prvom prilikom popeći orahe i vidjeti jel to zaista tako dobro. Uz to, odlučila sam ih isprobati na najtradicionalnijem receptu sa orasima - orehnjači. Jer ako je tu super, onda mora svugdje biti super :D.

Recept za tijesto je stari i više puta provjeren, jedan od onih koji uvijek uspiju.
A onda još preljev koji daje sočnost...

I sve to u kombinaciji sa nadjevom od pečenih oraha ispalo je - fantastično. Da, aroma pečenih oraha je divna - orehnjača je aromatičnija, sočnija, mekša nego ikad. Jedna štručica je nestala još dok je bila topla, a u ostatku smo uživali navečer, nakon dana na snijegu. Ma, zapravo - ovo vam je idealno za ponijeti na skijanje ;).






700g oštrog brašna
200g maslaca
3 žumanjka
2 žlice šećera
1 kiselo vrhnje
1 prašak za pecivo
1,5dl toplog mlijeka + 1 žlica šećera
1 svježi kvasac
malo soli

U toplom mlijeku rastopiti kvasac i dodati 1 žlicu šećera. Dobro promiješati i ostaviti na toplom da se digne. U veću posudu prosijati brašno s praškom za pecivo, uliti dignuti kvasac, malo promiješati pa dodati ostale sastojke. Žumanjake prije toga lagano viljuškom istući. Umijesiti tijesto. Tijesto nije potrebno dizati pa ga odmah razvaljajte na tri dijela.

Za nadjev vam treba:
300g popečenih i samljevenih oraha
220g šećera
1 dl vrućeg mlijeka
3 bjelanjka istučena u snijeg
2 žlice ruma

Orahe lagano popeći na tavici dok ne potamne. Ostaviti ih da se ohlade pa ih samljeti.
U posudi pomiješati orahe sa šećerom te ih preliti sa kipućim mlijekom. Dobro promiješati pa lagano umiješati čvrsti snijeg od bjelanjaka. Po želji dodati rum.

Tijesto razvaljati na otprilike 1 cm debljine i premazati nadjevom. Čvrsto zarolati i položiti u lim za pečenje prekriven papirom za pečenje. Tako napraviti sa sve tri štručice orehnjače.

Peći u zagrijanoj pećnici 30-40 minuta na 180°C

Pred kraj pečenja pripremiti preljev - 1 dl vode zagrijati do vrenja s 2 žlice šećera i prokuhati nekoliko minuta.

Pečenu orehnjaču izvaditi iz pećnice i jos vruću premazati preljevom. Ostavite da se ohladi.





Primjedbe

  1. I ja sam od skoro počela da tostiram orahe. To ranije nisam radila i zaista su genijalni tako. Svašta se nešto nauči od vas.

    OdgovoriIzbriši
  2. Nikad mi nebi palo na pamet tostirati orahe za orehnjaču, iako ih za neke druge kolače tostiram.

    OdgovoriIzbriši
  3. Uvek ih tostiram,najbolji su tako.Strudla je odlicna,bas bi mi prijala sad :)

    OdgovoriIzbriši
  4. Da, od vas blogerica se moze zaista puno nauciti. Dosad sam tostirala uvijek ljesnjake i ponekad bademe. Tostirani orasi su mi pravo otkrice i stvarno mi nije jasno kako to nisam i prije otkrila :).

    OdgovoriIzbriši
  5. obožavam orahnjaču. I ja sam ih nakon toga što sam pročitala za pečene orahe prepržila i oduševila se :)

    OdgovoriIzbriši
  6. i ja ih često tostiram, a osim u kolačima, takve ih i same grickamo. jesu, odlični su.
    orahnjaču volim al mislim da je nikad nisam pravila, tek sam za ove blagdane napravila one malene, prhke.

    OdgovoriIzbriši
  7. Mi ih cesto propecemo u raznim kolacima (posebno kad malo duze stoje ili su iz zamrzivaca), ali nikad mi nije palo na pamet da ih propecem i za orehnjacu. To je stvarno odlicna ideja!!! Hvala ti, probacu tako... :)

    OdgovoriIzbriši

Objavi komentar

Najčitanije