David Eyre's palačinka (supita ili dutch baby pancake)

Dutch baby palačinke su me odmah privukle kad sam ih prvi put ugledala na Pinterestu. I pekla ih godinama dok nisam objavila fotku na Instagramu i Geeketa mi rekla da je riječ o supiti i da joj je to pekla još baka.

Kratkim guglanjem sam saznala da je Amerikanci zovu i german pancake ili dutch puff.

Odnosno supita u Slavoniji, a može i mućenica kako ju zovu u Vojvodini.

Ja nisam ni znala da se kod nas radi takvo jelo. Nikad nisam čula za supitu. U Zagrebu se ništa takvog ne priprema, a ni u Dalmaciji. Odrasla sam uz palačinke i šmarn, a šmarn nam je uvijek bio spas kad smo htjele nešto slatko.

No istim tim guglanjem sam našla da uz svaki recept za supitu ili mućenicu piše kako je riječ o zaboravljenom, starinskom desertu dok o dutch baby palačinkama postoje na tisuće zapisa na netu što sa receptima što sa recenzijama restorana koji ih poslužuju. Naime, riječ je o jednom od najcjenjenijih američkih recepata za pripremu deserata od tijesta za palačinke.

Zašto je kod nas zaboravljeno, a u Americi toliko poznato?

Ameri kažu da su prvi put ispečene oko 1900. godine u Seattleu u jednom caffeu njemačkog vlasnika, te pretpostavljaju da je zapravo ime poteklo od od kćeri vlasnika koja je pogrešno izgovarala deutsch. Vlasnik caffea je 1942. godine zaštitio ime ovog jela.
A recept za David Eyre's pancake, koji je isti kao za dutch baby, je objavljen 1966. u Essential New York Times Cookbook i koristi se i dan danas.

A gdje su tu naše bake i zašto mi ne znamo da ono uopće postoji u našoj tradiciji?

Stvarno je šteta, neizmjerna, što su smo dozvolili da nas to dogodi, da i djelić tradicije samo nestane. A imamo se itekako čime ponositi. Jer nisu dutch baby palačinke neosnovano toliko cijenjene. One su fine, brzo gotove, savršeno jelo za doručak kad bi pojeli nešto slatko i toplo, a nemate baš vremena stajati uz štednjak i peći obične palačinke. Pospite ih obilno šećerom u prahu, pokapajte limunovim sokom, poslužite uz fini pekmez ili voće i dan će vam početi na najukusniji način.

I zovite ih supita. Nek se čuje za supitu. :D




50g brašna
120ml mlijeka
2 jaja
malo soli
malo naribanog muškatnog oraščića

malo maslaca za pečenje
šećer u prahu
sok od limuna

Pećnicu ugrijte na 180℃.
U posudu stavite brašno, mlijeko, jaja, sol i muškatni oraščić i sve kratko izmješajte pjenjačom. Posudu za pečenje stavite na plin, ugrijte maslac i na vrući ulijte tijesto.
Posudu za pečenje stavite u pećnicu i pecite oko 20 minuta.
Toplo poškropite limunovim sokom, pospite šećerom u prahu i poslužite. 



Primjedbe

Najčitanije