Preskoči na glavni sadržaj

Savijača od kopriva iliti koprivnjak


Kažu da je kopriva jedna od najzdravijih lisnatih biljaka. Zovu je multiviaminskim koncentratom i njeno blagotvorno djelovanje na ljudski organizam je i znanstveno dokazano. Za kuhanje se koriste vršci mlade koprive ubrani u nezagađenom okolišu.

Naravno da joj, znajući ovo gore navedeno, nisam mogla odoljeti kad sam ju vidjela na placu u hrpici pred jednom bakicom. I nije me razočarala. Nimalo. Čak naprotiv. Divna je.





Prva je na red došla savijača.








200g mlade koprive
3 velika krumpira
1dl kiselog vrhnja
500g brašna
2dl ulja
1,5dl vode
sol, papar


Od brašna, soli, 1dl ulja i 1,5dl vode umijesite čvrsto tijesto te ga ostavite da odstoji pola sata. Za to vrijeme naribajte krumpir i posolite ga. Koprivu očistite tako da trgate listove jer se ne koriste stabljike. Operite ju i kratko prokuhajte u kipućoj vodi. Naribani krumpir dobro ocijedite. Skuhanu koprivu nasjeckajte te pomiješajte s naribanim krumpirom, malo soli, papra i 1dl ulja.

Od tijesta izvaljajte 8 kuglica i svaku razvucite pa rastegnite što više da tijesto postane tanko, gotovo prozirno. Po tijestu zatim rasprostrite 2-3 žlice nadjeva, a na njega stavite jos malo vrhnja. Zamotajte tijesto kao u roladu i stavite u nauljenu tepsiju. Postupak ponovite s preostalim kuglicama pa pitu stavite u prethodno zagrijanu pećnicu na 200˚C oko 45 minuta ili dok ne poprimi lijepu zlatnu boju.

Verzija za ispis

Primjedbe

  1. i ja sam ih vidjela prošli tjedan na placu :)
    super ti je savijača.

    OdgovoriIzbriši
  2. Obožavam koprivu i volim ju dinstanu (kao blitvu/špinat) ili u piti. Savijaču još nisam radila, ali je sigurno isto jako ukusna.

    OdgovoriIzbriši
  3. Još jedna zanimljiva savijača-pita od kopriva uz dodatak krumpira! Treba ih koristiti što češće!

    OdgovoriIzbriši
  4. mmmm kopriva!!! to nisam takoooo dugo jela.. ovdje u 'meriku toga vjerovatno nema =( mislim da kad bi pitala na pijaci dal' prodaju koprivu da bi me bljedo gledali, hehe..

    nego, da li krumpir prvo skuhas?

    OdgovoriIzbriši
  5. Ja sam dobila koprivu i baš tražim kako da je napravim ;)

    OdgovoriIzbriši
  6. krasna je! već dugo se spremam isprobati nešto od koprive, nikada nisam. posebno me privlače ovakve savijače i juhice od koprive

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. niti ja jos nisam probala juhicu, a i mene bas privlaci :)

      Izbriši
  7. Volim koprivu. Bas smo sad na Kordunu pravili salatu od koprive i maslacka... Fina je bila...

    OdgovoriIzbriši

Objavi komentar

Popularni postovi s ovog bloga

Čokoladni kolač od prosa

Proso mi je jako draga žitarica koju često koristim. Zato su me jako zainteresirale ove zdrave bezglutenske čokoladne kocke. Dosta su sočne pa vam mogu izdržati i nekoliko dana.

Za sve koji vole čokoladu, a ipak bi se pritom i zdravo sladili :)




Zapečene tikvice sa parmezanom

Sezona finih, domaćih tikvica je taman počela i veselim joj se kao i svake godine. Novi recept za ovu sezonu su ove hrskavo zapečene tikvice sa parmezanom. Na prvi pogled izgledaju kao da su pohane, no nisu, samo su zapečene u pećnici. Osim što su jednostavne za pripremu, vrlo su ukusne i mogu se poslužiti kao prilog uz roštilj ili pečenje, ali kao i snack uz neki osvježavajući dip npr. dip od jogurta i češnjaka ili krastavaca.



Srdele iz pećnice s krumpirom

Evo opet malo srdelica. Ove su pečene u pećnici, poslagane na krumpiru i prelivene peštom. Ako volite srdelice sigurno je da će vas ovako pripremljene oduševiti. Jednostavno, brzo, a jako ukusno. A ako ste ih dosad jeli samo frigane/pržene ovo će vam biti pravo otkriće :)